معرفی نرم افزار های پخش (پلیر)

آموزش و دانلود بهترین و پرطرفدارترین نرم افزارهای دنیا

معرفی نرم افزار های پخش (پلیر)

در این مقاله قصد دارم تجربیات خودم در مورد چند مدیا پلیر را که تا کنون از آنها استفاده کردم را در اختیار شما بگذارم.

شاید وقتی که می خواهید یک موزیک , فیلم یا هر چیز دیگر را در کامپیوتر خود اجرا کنید اولین چیزی که از ذهن شما می گذرد پلیر آن باشد. اینکه کدام پلیر سریع تر , آسان تر و با کیفیت و امکانات بیشتری می تواند کار شما را انجام دهد.

شما هم حتما از پلیر های متفاوتی استفاده کرده اید و از هر کدام تجربه ی به خصوصی دارید. ولی اگر هنوز یک پلیر جامع که بتواند همه ی خواسته های شما را رفع کند را پیدا نکرده باشید. به همین خاطر در ادامه ی مقاله به شما چند پلیر جامع و برتر را به شما معرفی خواهم کرد تا شاید بتواند به شما در تصمیم گیری کمک کند.

گرچه می توان در مورد کارایی ها و امکانات و ویژگی های خاص هر کدام از این پلیر ها چندین صفحه نوشت اما تا حد امکان معرفی مختصری از آن ها خواهیم داشت.


۱. VLC

اولین پلیری که مورد نظرم بود !

این پلیر بر روی اکثر سیستم عامل ها از جمله ویندوز قابل استفاده است . البته به جز نسخه های مختلف ویندوز روی سیستم عامل هایی همچون Mac و اکثر نسخه های Linux‌ قابل اجراست.

یکی از ویژگی هایی که این پلیر را نسبت به بقیه برتر کرده این است که بدون نیاز به Codec‌ ها قابلیت اجرای اکثر فرمت های ویدئویی را دارد . مثلا این پلیر بدون هیچ کدکی فرمت FLV را براحتی اجرا می کند در صورتی که اکثر پلیر های دیگر این قابلیت را ندارند. همچنین این پلیر قابلیت پخش DVD‌ و فایل های HD را دارد

از ویژگی های به خصوص این پلیر می توان به کم حجم بودن ,‌سریع بودن و Portable ‌بودن آن اشاره کرد. همچنین این پلیر قابلیت عکس برداری از ویدئوی در حال پخش شما را دارد. و دیگر امکانی که این پلیر به شما می دهد این است که شما می توانید تصمیم بگیرید که از کدک های موجود بر روی کامپیوترتان استقاده کند یا نه.

در ضمن این پلیر برای پخش ویدئو هایی که نا کامل دانلود شده اند یا ویدئو ها و DVD‌های آسیب دیده مناسب است و براحتی آن ها را اجرا می کند.

از آنجایی که این پلیر طرفداران زیادی هم دارد احتمالا شما هم از این پلیر سبک و رایگان استفاده می کنید . پس دیگر نیازی به توضیحات بیشتر ندارد.

 

 

در لینک بالا سیستم عامل مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس VLC  را دانلود کنید.

۲.KM Player

تصمیم گیری بین انتخاب کردن KM Player ‌ و VLC‌خیلی سخت است! از نظر من KM Player‌ نتنها چیزی از VLC‌کم ندارد بلکه از بعضی نظر ها نسبت به آن برتری هم دارد. اما به هر حال این پلیر دومین پلیر لیست ما شد.

بعد از نصب این پلیر دیگر لازم نیست حتی به پلیر های دیگر فکر کنید ! چون اکثر فرمت های ویدئویی و صوتی را براحتی اجرا می کند و همانند VLC‌می توانید انتخاب کنید که از Codec‌های استقاده  کند یا نه. همچنین قابلیت پخش DVD ها را هم دارد.

از دیگر قابلیت های جالبی که دارد می توان به ظبط کردن ویدئو در حال پخش اشاره کرد. شما براحتی می توانید در حالی که ویدئو مورد نظرتان در حال پخش است قسمتی از آن را که می خواهید ظبط کنید.

همچنین امکان گذاشتن فیلتر ها و افکت های مختلف روی ویدئو ی در حال پخش را دارید که کمتر پلیری این امکان جالب را به شما می دهد.

این پلیر هم همانند VLC کم حجم و رایگان است. و نکته ی قابل توجه دیگر اینکه ,‌شما براحتی می توانید ظاهر این پلیر را تغییر دهید. Skin‌ های زیادی در اینترنت برای این پلیر موجود است که بسیار هم متنوع و خلاقانه هستند و باعث شده که ظاهر این پلیر شما را خسته نکند.

 

۳.Media Player Classic

این پلیر ساده ترین و کم حجم ترین و با قابلیت ترین پلیری است که تا کنون  دیده ام.

البته عرضه ی این پلیر متوقف شده ولی به جای آن Media Player Home Classic منتشر می شود که تفاوت چندانی ندارد.

این پلیر فقط برای سیستم عامل ویندوز قابل استفاده است. و از نظر ظاهر شبیه به Windows media Player 6 ‌است.

اما پشت این ظاهر ساده امکان پخش بسیاری از فرمت های ویدئو یی را دارد. از جمله پخش DVD و فایل های MPEG و فرمت Ogg .اگر شما Codec  های زیر را نصب کنید به شما قول می دهم که دیگر نیازی به  پلیر های خاص مثل Quicktime ‌ و پلیر های فلش نخواهید داشت.

http://www.free-codecs.com/FFDShow_download.htm

http://www.free-codecs.com/Real_Alternative_download.htm

http://www.free-codecs.com/QuickTime_Alternative_download.htm

http://www.softpedia.com/progDownload/Winamp-Alternative-Download-23376.html

 

 

این پلیر Portable  است و نیاز به نصب ندارد.(Media Player Classic)

۴.Jet Audio

این پلیر طرفداران خاص خودش را دارد . و از طرفی افرادی هم هستند که حتی نمی خواهند Jet Audio  را روی کامپیوترشان ببینند.

این پلیر ویژگی های خاصی دارد که دیگر پلیر های دیگر ندارند اما نکته ی منفی در مورد آن سنگین بودن آن در حال اجراست. ( البته در مقایسه با پلیر هایی که تاکنون معرفی شده وگر نه پلیر هایی هستند که چند برابر Jet Audio سنگینتر اند(

یادم میاد چند سال پیش که سیستم زیاد خوبی نداشتم وقتی که داشتم موزیک گوش می کردم و با Firefox کار می کردن وقتی که تعداد صفحه های Firefox‌ زیاد می شد کامپیوترم هنگ می کرد و باید Jet Audio ‌را می بستم. البته نباید فراموش کرد که توانایی پردازش سیستم من هم خیلی پایین بود :p در کل از اینجا پی بردم که Jet Audio  نسبت به بقیه پلیر ها سنگین تر است. البته مشکلات به خصوصی هم برای آن بوجود می آید که گاهی اوقات حل شدنی نیست !

خب فکر کنم به اندازه ی کافی از نکات منفی گفته باشم. بریم سر نکات مثبت :

اولین نکته ای که توجه شما را هم جلب خواهد کرد . دسته بندی کردن فایل های صوتی و تصویری شما است.

شما می توانید براحتی برای خود Playlist‌ تشکیل دهید و CD‌ها و DVD‌هایی که تعداد زیادی فایل صوتی و تصویری دارند بهترین راه برای اجرا و لیست کردن آن ها استفاده از این نرم افزار است.

شما همچنین می توانید بعد از نصب چند Codec‌ اکثر فایلها را اجرا کنید. البته این پلیر برای پخش DVD ها زیاد مناسب نیست. و البته بعد از نصب کدک ها شما قابلیت Convert ‌کردن فایل های صوتی و تصویری به هر فرمت دیگری را دارید. هنگامی که از این برنامه استفاده کنید متوجه می شوید که تا چه حد در این کار کامل است.

دیگر قابلیت آن امکان رایت کردن CD و DVD‌ است که در این کار هم نسبتا تکامل یافته است.

امکانات زیادی که هنگام Playback دارید مثل گذاشتن افکت های صوتی و تغییر سرعت پخش هم به نحو اعجاب انگیزی جالب است. همچنین Skin  های زیادی برای آن وجود دارد که شما از ظاهر آن خسته نمی شوید.

اما این پلیر دو ورژن مختلف دارد. ورژن Basic ‌که  رایگان است ولی امکانات کمتری دارد.

و ورژن Plus  که امکانات بیشتری مثل قابلیت Convert ‌کردن و بسیاری امکانات دیگر را دارد که این ورژن رایگان نیست.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.